Saturday, May 13, 2017

Trip ke Rinjani

Rencana mendaki solo alias sendirian ke Rinjani ini muncul tanpa perencanaan yang matang dan cenderung terkesan nekat. Idenya menyeruak mendadak 2 minggu sebelum hari keberangkatan – pas sadar ternyata jadwal cuti masih tersisa cukup banyak. Boleh dikata, mendaki gunung bukan merupakan hal yang mudah bagi orang berbadan tambun seperti saya. Jelas dibutuhkan fisik yang cukup sehat dan juga mental baja yang bulat dan penuh semangat. Meskipun sudah pernah sering dengar cerita-cerita yang cukup membuat mental merosot tentang betapa sulitnya menggapai puncak Rinjani, namun itu sama sekali gak menyurutkan niat untuk tetap membeli tiket pesawat dan mencari tahu dan menggali informasi dari berbagai nara sumber di Internet, terutama dari orang orang yang sudah pernah pergi ke Rinjani. Semoga kiranya tulisan ringan ini bisa setidaknya menjadi informasi tambahan bagi teman teman yang hendak berangkat ke Rinjani dan menikmati kecantikan salah satu Gunung terindah di Indonesia ini.




Sunday, April 9, 2017

Friday, November 25, 2016

Tongseng Pak Jumadi

Warung Tongseng dan Sate Pak Jumadi is located just 15 minutes walk from my office compound in World Trade Center Sudirman. To be exact, you can input "Karet Gusuran" in your Google Maps and voila you will get into the direction there. It is indeed one of my favourite place to have lunch. This Indonesian dish called Tongseng is made with mutton, goat, chicken or beef stew and mixed with cabbage and green tomatoes. The thick curry-like soup is a perfect mixture of crushed onion, margarine and sweet soy sauce. 


Last week was my second eating experience to this Warung. So surprised that the moment I stepped into the Warung, wife of Pak Jumadi already knew details of my prefered Tongseng. She mentioned it clearly: 1.5 half portion, no MSG, no margarine and no chilly paddy. Not just to me, she treated  almost all her customers with a very personalised service.


Today is my third time visiting this place. This time I brought my friend Adnan Mubarak​ and Niojuju Jund​ tasting this delicious Tongseng. Sometimes you will never realise that repeat orders can come from a simple act of service. And, that is something that Pak Jumadi's wife has offered me which then created a snow ball referral effect 😉

'I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.' — Maya Angelou





Monday, August 1, 2016

Venom


Verily, I am not a big fan of snake, its blood or even the meat.  For most people, snake is associated with evil. It makes many people are afraid of it, particularly for its deadly venom.

Every time I see snake, it always reminds me to the son of Apollo: Asclepius – the god of medicine in ancient Greek story. I am very sure that there must be a strong reason why Snake was so inspiring him so that he holds the rod firmly together with a coiled snake. And I assume that the venom of the snake has been used by him as lifesaving treatments at that time. As we all know, nowadays snake is part of the medical world symbolic brand.

I had the opportunity dropping by at one of the snake soup and satay seller at Mangga Besar area few weeks ago. One thing that I always admire from Edi - the street food vendor is their extraordinary courage to sell something that not everyone dare to eat. From the conversation that I had with him, I learnt that the snake meat has lots of health benefit, one of them is to cure problem with skin. He also taught me how to catch a snake properly and how to tease and play with a Cobra.


There is always some good behind things that we thought it’s a bad. And that’s apply to the venom of a snake.
 

Monday, July 25, 2016

Cakue

Udah lama banget pengen nge-videoin cara bikin Cakue rumahan tapi gak pernah kesampean. Ada alasan kenapa Cakue. Karena waktu kecil dulu, suka banget makan cakwe sambil dicocol pake susu kopi atau susu kacang. Terus juga ketagihan kalo beli bubur ayam selalu minta ditaburin Cakue yang banyak!

Tempo hari pas lagi jalan kaki pagi, dapat ijin buat nge-shoot dari sepasang suami istri penjual Cakue deket rumah. Cakuenya enak dan garing, dibanderol cuman Rp 3,000 per satunya. Di video berikut ini adalah proses singkat bagaimana Cakue sebelum digoreng sampai disajikan.

Yuk, langsung aja kita nge-Cakue!

Powered by Blogger.